Ceramika reklamowa a decyzje konsumentów

Ceramika reklamowa

Ceramika reklamowa

Czy gadżet reklamowy może skutecznie wpływać na decyzje klientów, wydających swoje pieniądze na konkretne produkty albo usługi? Czy nie jest tak, że marketing prowadzony z użyciem gadżetów reklamowych ma pewne zasługi, ale tak naprawdę decyzje klientów są od niego niezależne? Wydaje się, że aby ten problem rozstrzygnąć nieodzowne będzie wykorzystanie pewnego wybranego gadżetu, jako egzemplifikacji. Co może nią być? Np. wyroby ceramiczne, bowiem należą one do tych gadżetów, których wpływ na klientów wydaje się być, z wielu powodów, najprzemożniejszy. Zanim jednak przykład zostanie opisany, trzeba koniecznie uzupełnić wstęp o stwierdzenie, że na decyzje klientów wpływa nie tylko jakość usługi lub produktu ale także forma jego przedstawienia.To właśnie jest szansa dla reklamodawców – badania dowodzą, że sposób zaprezentowania oferty w równym stopniu, a czasem nawet bardziej wpływa na podjęcie finalnej decyzji przez klienta. A skoro tak, również gadżety reklamowe muszą mieć pewną zdolność perswazyjną.

Wracając do zaproponowanego przykładu, ceramika reklamowa jest gadżetem drogim w produkcji i dystrybucji (transport, rozdanie ludziom), a więc musi być skuteczna, aby opłacalne było jej produkowanie tylko w celach reklamowych.

Owa skuteczność nie podlega dyskusji, każdy kto dostaje wyrób ceramiczny jest bardzo zadowolony i zwróci uwagę na daną firmę. Ale czy owo zwrócenie uwagi jest równoznaczne z podjęciem decyzji o zakupie? Pewnie nie, ale bez wpływu na tę decyzję też nie pozostaje.

Ceramika reklamowa trafia w ręce potencjalnych klientów w bardzo różny sposób. Do najszybszych i najbardziej efektywnych należy, bez dwóch zdań, organizowanie konkursów, zawodów czy zabaw, w których ceramika reklamowa jest nagrodą. Jest to jednocześnie zaoferowanie potencjalnym klientom firmy dobrej zabawy oraz atrakcyjnej nagrody.

Praktyka pokazuje, że co najmniej połowa z uczestników takich konkursów czy zawodów będzie kierować się tymi wspomnieniami przy późniejszych decyzjach dotyczących wyboru produktu lub usługi oraz konkretnej marki. A zatem, na postawione we wstępie pytanie należy odpowiedzieć twierdząco: gadżety reklamowe, a w tym ceramika, mogą wpływać na decyzje klientów. Marketing się więc bardzo opłaca i nie dziwi, że firmy go stosują.